Våre vilkår
Generelle vilkår og kundeinformasjon
I. Generelle vilkår
§ 1 Grunnleggende bestemmelser
(1) Følgende vilkår og betingelser gjelder for kontrakter som du inngår med oss som leverandør ( Siegfried Schuster GmbH ) via nettsiden www.floristik24.no. Med mindre annet er avtalt, er inkludering av vilkår du kan ha brukt motstridt.
(2)En forbruker i betydningen av følgende forskrifter er enhver fysisk person som inngår en juridisk transaksjon for formål som ikke primært kan tilskrives deres kommersielle eller uavhengige yrkesaktivitet. En entreprenør er enhver fysisk eller juridisk person eller et partnerskap med rettslig handleevne som, når de inngår en juridisk transaksjon, handler i utøvelsen av sin uavhengige profesjonelle eller kommersielle aktivitet.
§ 2 Kontraktsinngåelse
(1) Kontraktens gjenstand er salg av varer .
(2) Så snart det respektive produktet er plassert på vår nettside, gir vi deg et bindende tilbud om å inngå en kontrakt via nettbasert handlekurvsystem under betingelsene spesifisert i varebeskrivelsen.
(3) Kontrakten inngås via nettbasert handlekurvsystem som følger:
Varene beregnet for kjøp legges i "handlekurven". Du kan bruke den tilsvarende knappen i navigasjonslinjen for å hente frem "handlekurven" og gjøre endringer der når som helst.
Etter å ha ringt opp siden "Kasse" og lagt inn dine personopplysninger samt betalings- og fraktvilkår, vil ordredataene vises som en ordreoversikt.
Hvis du bruker et øyeblikkelig betalingssystem (f.eks. PayPal / PayPal Express, Amazon Payments, Sofortüberweisung) som betalingsmåte, vil du enten bli ført til bestillingsoversiktssiden i nettbutikken vår eller omdirigert til nettstedet til leverandøren av øyeblikkelig betaling system.
Hvis du blir videresendt til det respektive umiddelbare betalingssystemet, gjør det riktige valget eller skriv inn dataene dine der. Til slutt vil ordredataene vises som en ordreoversikt på nettsiden til leverandøren av øyeblikkelig betalingssystemet eller etter at du har blitt omdirigert til vår nettbutikk.
Før du sender bestillingen har du muligheten til å sjekke detaljene i bestillingsoversikten på nytt, endre dem (også bruke "tilbake"-funksjonen i nettleseren) eller kansellere bestillingen.
Ved å sende bestillingen via den tilsvarende knappen ("bestilling med betalingsplikt" eller lignende betegnelse), erklærer du at du aksepterer tilbudet på en juridisk bindende måte, hvorved kontrakten inngås.
(4)Behandlingen av bestillingen og overføringen av all informasjon som kreves i forbindelse med kontraktsinngåelsen skjer via e-post, i noen tilfeller automatisk. Du må derfor sørge for at e-postadressen du har gitt oss er korrekt, at mottak av e-postene er teknisk garantert og spesielt at den ikke hindres av SPAM-filtre.
§ 3 Spesielle avtaler om betalingsmåter som tilbys
(1) Kredittsjekk
Dersom vi foretar forskuddsbetalinger, for eksempel ved kontobetaling eller avtalegiro, vil dataene dine bli sendt tillevert. Vi forbeholder oss retten til å nekte deg betalingsmåten på konto eller avtalegiro som følge av kredittsjekken.
(2) Betaling via Klarna
I samarbeid med Klarna Bank AB (publ) , Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, tilbyr vi følgende betalingsalternativer. Betaling skjer til Klarna i hvert tilfelle:
- Faktura: Betalingsperioden er 30 dager fra utsendelse av varen/billetten/eller, når det gjelder andre tjenester, levering av tjenesten. De fullstendige faktureringsbetingelsene for landene der denne betalingsmåten er tilgjengelig, finner du her: Tyskland , Østerrike .
- Sofortüberweisung: Tilgjengelig i Tyskland og Østerrike. Kontoen din vil bli belastet umiddelbart etter at du har lagt inn bestillingen.
- Direkte belastning: Debiteringen skjer etter at varene er sendt. Du vil bli informert om tidspunktet på e-post.
- Kredittkort (Visa/Mastercard): Tilgjengelig i Tyskland og Østerrike. Debiteringen skjer etter at varene eller billettene er sendt / tjenesten er tilgjengelig eller, ved abonnement, i henhold til de kommuniserte tidspunktene.
Mer informasjon og Klarnas brukervilkår finner du her . Generell informasjon om Klarna finner du her . Dine personopplysninger vil bli behandlet av Klarna i henhold til gjeldende databeskyttelsesforskrifter og i samsvar med informasjonen i Klarnas databeskyttelsesforskrifter .
Mer informasjon om Klarna finner du her . Klarna-appen finner du her .
(3) Kjøp ved avtalegiro via Novalnet
Ved kjøp med avtalegiro via Novalnet AG, som tilbys i Tyskland og Østerrike, forfaller betalingsbeløpet umiddelbart for betaling med avtalegiro fra brukskontoen som er spesifisert i bestillingsprosessen i banken som er spesifisert der (brukskontoen). Du gir herved tilbakekallelig fullmakt til Novalnet AG til å samle inn betalingene som skal utføres av deg gjennom direkte belastning fra din brukskonto. Dersom brukskontoen ikke har nødvendig dekning, er ikke banken som har kontoen forpliktet til å løse den. Delvis innløsning gjennomføres ikke ved avtalegiro.
Ved å spesifisere brukskonto bekrefter du at du har rett til avtalegiro via tilsvarende brukskonto. Returnerte avtalegiroer er forbundet med høy innsats og kostnader for oss og Novalnet AG. Ved returnert avtalegiro (på grunn av utilstrekkelige midler på brukskontoen, på grunn av at brukskontoen er utløpt eller kontoinnehaveren protesterer eller på grunn av feil overførte kontodata), er du forpliktet til å betale et behandlingsgebyr på EUR 7,50 per returnert avtalegiro. Du vil få muligheten til å bevise at den returnerte direkte belastningen resulterte i lavere eller ingen kostnader. Det tas forbehold om ytterligere krav. Med tanke på innsatsen og kostnadene ved returnerte avtalegiroer og for å unngå behandlingsgebyret, blir du bedt om å ved heving eller heving av kjøpekontrakten, retur eller klage, ikke å protestere mot avtalegiro. I et slikt tilfelle, etter samråd med oss, vil betalingen bli reversert ved remittering av tilsvarende beløp eller ved kreditering.
(4) Kjøp på konto via Novalnet
Ved kjøp på konto forfaller fakturabeløpet til betaling til vår eksterne samarbeidspartner, Novalnet AG, senest på den kalenderdagen som er spesifisert på fakturaen.
I dette tilfellet kan du kun foreta innbetalinger til Novalnet AG med gjeldsutløsende effekt.
Selv ved kjøp på konto via Novalnet AG forblir vi ansvarlige for generelle kundehenvendelser, for eksempel om varene, leveringstid, frakt, returer, reklamasjoner, angreerklæringer eller kreditnotaer. Denne betalingsmåten er kun tilgjengelig for kunder fra Tyskland. Novalnet AG sjekker og vurderer informasjonen din og, hvis det er en legitim grunn, utveksler data med andre selskaper og kredittbyråer (kredittsjekk). Dersom kredittverdigheten ikke kan garanteres, kan Novalnet AG nekte deg kjøp på konto og vil peke på alternative betalingsmåter.
(5) Barzahlen.de via novalnet
Dersom det er avtalt kontant betaling, forfaller betaling umiddelbart etter inngåelse av kontrakt. Etter å ha fullført bestillingen vil du motta en betalingsseddel, som du kan skrive ut, få den skannet i kassen på en av Barzahlens partnerfilialer og betale beløpet der kontant. Alternativt kan du få tilsendt en nummerkode til mobiltelefonen din på SMS, gi nummerkoden til kassereren i Barzahlen partnerfilial og betale beløpet der kontant. Barzahlen -partnerfilialen sender betalingsbekreftelsen i sanntid, hvorpå fraktprosessen starter umiddelbart.
(6) SEPA direkte belastning (grunnleggende og/eller selskapsavtale)
Når du betaler med SEPA kjernedebitering eller SEPA-selskapsdirekte debitering, gir du oss fullmakt til å kreve inn fakturabeløpet fra den angitte kontoen ved å utstede et tilsvarende SEPA-fullmakt.
Direkte belastningen innkreves innen 10 dager etter kontraktsinngåelse.
Fristen for å sende inn forhåndsmeldingen reduseres til 5 dager før forfall. Du er forpliktet til å sørge for at kontoen har tilstrekkelige midler på forfallsdatoen. Ved returnert avtalegiro på grunn av din feil, må du bære de påløpte bankkostnadene.
§ 4 Tilbakeholdsrett , eiendomsforbehold
(1)Du kan kun utøve tilbakeholdsrett i den grad det gjelder krav fra samme avtaleforhold.
(2) Varene forblir vår eiendom inntil kjøpesummen er betalt i sin helhet.
(3) Hvis du er en gründer, gjelder også følgende:
a) Vi forbeholder oss eiendomsretten til varene inntil alle krav fra gjeldende forretningsforhold er fullført. Pantsetting eller overdragelse som sikkerhet er ikke tillatt før eiendomsretten til de forbeholdte varene er overgått.
b) Du kan videreselge varene i den ordinære virksomheten. I dette tilfellet tildeler du oss alle krav i beløpet til fakturabeløpet som tilfaller deg fra videresalget, og vi aksepterer oppdraget. Du er videre autorisert til å inndrive kravet. Men hvis du ikke oppfyller betalingsforpliktelsene dine på riktig måte, forbeholder vi oss retten til å inndrive kravet selv.
c) Dersom reserverte varer kombineres og blandes, får vi medeierskap til den nye varen i forhold til fakturaverdien av reserverte varer til de andre behandlede varene på behandlingstidspunktet.
d) Vi forplikter oss til å frigi verdipapirene som vi har krav på på din anmodning i den grad realisasjonsverdien av våre verdipapirer overstiger kravet som skal sikres med mer enn 10 %. Vi er ansvarlige for å velge verdipapirene som skal frigis.
§ 5 Garanti
(1) De lovbestemte garantirettighetene gjelder.
(2) Som forbruker blir du bedt om å sjekke varene umiddelbart ved levering for fullstendighet, åpenbare mangler og transportskader og varsle oss og transportøren om eventuelle reklamasjoner så raskt som mulig. Hvis du ikke overholder dette, har dette ingen innvirkning på dine lovpålagte garantikrav.
(3) Hvis et trekk ved varen avviker fra de objektive kravene, anses avviket kun som avtalt dersom du ble informert av oss om det samme før innsending av kontraktserklæringen og avviket er uttrykkelig og særskilt avtalt mellom avtalepartene.
(4) Hvis du er en gründer, gjelder følgende i avvik fra ovennevnte garantibestemmelser:
a) Kun vår egen informasjon og produktbeskrivelsen til produsenten anses å være avtalt med hensyn til kvaliteten på varene, men ikke annen reklame , offentlige kampanjer og uttalelser fra produsenten.
b) Ved feil skal vi gi en garanti, etter eget skjønn, ved utbedring eller etterlevering. Dersom utbedring av mangelen mislykkes, kan du enten kreve prisavslag eller trekke deg fra kontrakten. Utbedring av mangler anses som mislykket etter et nytt mislykket forsøk, med mindre noe annet følger av varetypen eller mangelen eller de øvrige forhold. Ved retting slipper vi å bære de økte kostnadene som oppstår ved å bringe varene til et annet sted enn ytelsesstedet, dersom forsendelsen ikke samsvarer med varens tiltenkte bruk.
c) Garantiperioden er ett år fra levering av varene. Den forkortede fristen gjelder ikke:
- culpøst forårsaket skade som kan tilskrives oss som følge av skade på liv, lem eller helse og annen skade forårsaket forsettlig eller ved grov uaktsomhet;
- i den grad vi har skjult mangelen på uredelig vis eller har påtatt oss en garanti for varens tilstand;
- for gjenstander som har blitt brukt til en bygning i samsvar med normal bruk og har forårsaket dens mangel;
- når det gjelder lovfestede regressrettigheter som du har mot oss i forbindelse med garantirettigheter.
§ 6 Lovvalg, oppfyllelsessted, jurisdiksjonssted
(1) Tysk lov gjelder. For forbrukere gjelder dette lovvalget bare i den grad beskyttelsen gitt av ufravikelige bestemmelser i loven i staten der forbrukeren har sitt vanlige opphold ikke trekkes tilbake (begunstigelsesprinsippet).
(2) Utførelsesstedet for alle tjenester som oppstår fra forretningsforholdet med oss og jurisdiksjonsstedet er vårt registrerte kontor hvis du ikke er en forbruker, men en kjøpmann, en juridisk enhet under offentlig rett eller et spesialfond under offentlig rett. Det samme gjelder hvis du ikke har et generelt jurisdiksjonssted i Tyskland eller EU, eller hvis ditt bosted eller vanlige opphold ikke er kjent på tidspunktet for saksbehandlingen. Fullmakten til å anke til domstolen ved et annet lovlig jurisdiksjonssted forblir upåvirket.
(3) Bestemmelsene i FNs salgskonvensjon gjelder uttrykkelig ikke.
II. Kundeinformasjon
1. Identiteten til selgeren
Siegfried Schuster GmbH
Gewerbepark Borna-Ost 3
04552 Borna
Tyskland
E- post: shop(at)floristik24.no
Alternativ tvisteløsning:
EU-kommisjonen tilbyr en plattform for utenrettslig online tvisteløsning (OS-plattform), tilgjengelig på https://ec.europa.eu/odr .
Vi er villige til å delta i tvisteløsningsprosedyrer for forbrukervoldgiftsnemnder.
2. Informasjon om inngåelsen av kontrakten
De tekniske trinnene for å inngå kontrakten, inngåelsen av selve kontrakten og korrigeringsmulighetene utføres i samsvar med forskriften "Kontraktinngåelse" i våre generelle vilkår og betingelser (Del I .).
3. Kontraktsspråk, kontraktstekstlagring
3.1. Kontraktsspråket er tysk .
3.2. Vi lagrer ikke hele kontraktsteksten. Før bestillingen sendes via nettbasert handlekurvsystem , kan kontraktsdataene skrives ut eller lagres elektronisk ved hjelp av utskriftsfunksjonen i nettleseren. Etter at vi har mottatt bestillingen, vil ordredataene, opplysningene som kreves av loven for fjernavtaler og de generelle vilkårene bli sendt til deg igjen på e-post.
4. Etiske retningslinjer
4.1. Vi har underlagt oss kvalitetskriteriene til Händlerbund Management AG, som kan sees på: https://www.haendlerbund.de/de/downloads/kaeufersiegel/ kaeufersiegel - zertigungsbedingungen.pdf .
5. Hovedtrekk ved varen eller tjenesten
Hovedtrekkene ved varen og/eller tjenesten finner du i det respektive tilbudet.
6. Priser og betalingsbetingelser
6.1. Prisene oppført i de respektive tilbudene og fraktkostnadene representerer totalpriser. De inkluderer alle priskomponenter inkludert alle gjeldende avgifter.
6.2. Fraktkostnadene er ikke inkludert i kjøpesummen. De kan ringes opp via en tilsvarende knapp på vår nettside eller i det respektive tilbudet, vises separat i løpet av bestillingsprosessen og bæres av deg i tillegg, med mindre det er lovet gratis levering.
6.3. Hvis levering skjer til land utenfor EU, kan det påløpe tilleggskostnader som vi ikke er ansvarlige for, slik som tollavgifter, skatter eller pengeoverføringsgebyrer (bankoverføring eller valutakursgebyrer), som du må bære.
6.4. Du må bære kostnadene som påløper for pengeoverføringen (bankoverføring eller valutakursgebyrer) i tilfeller der leveringen er gjort til et EU-medlemsland, men betalingen ble gjort utenfor EU.
6.5. Betalingsmetodene som er tilgjengelige for deg vises under en tilsvarende knapp på vår nettside eller i det respektive tilbudet.
6.6. Med mindre annet er angitt for de enkelte betalingsmåter, forfaller betalingskravene fra den inngåtte kontrakten umiddelbart til betaling.
7. Leveringsbetingelser
7.1. Leveringsbetingelsene, leveringsdatoen og eventuelle eksisterende leveringsbegrensninger finner du under en tilsvarende angitt knapp på vår nettside eller i det respektive tilbudet.
7.2. Er du forbruker er det lovregulert at risikoen for utilsiktet tap og utilsiktet forringelse av varen som selges under forsendelse først går over på deg når varene utleveres til deg, uavhengig av om forsendelsen er forsikret eller uforsikret. Dette gjelder ikke dersom du selvstendig har oppdraget et transportselskap som ikke er navngitt av entreprenøren eller en annen person som er ansvarlig for å utføre forsendelsen.
Hvis du er en gründer, er levering og forsendelse på eget ansvar.
8. Lovfestet ansvar
for mangler Ansvar for mangler er basert på "Garanti"-bestemmelsen i våre generelle vilkår og betingelser (del I).
Disse vilkårene og kundeinformasjonen er laget av Händlerbunds advokater, som spesialiserer seg på IT-rett, og blir kontinuerlig kontrollert for juridisk samsvar. Händlerbund Management AG garanterer rettssikkerheten til tekstene og er ansvarlig i tilfelle advarsler. Du finner mer informasjon om dette på : https://www.haendlerbund.de/de/dienstleistungen/rechtssicherheit/agb-service .
siste oppdatering: 01.01.2022